C15-pojille palkinnoksi paikka BSM-karsintaan
Julkaistu: 22.10.2022 10.55

C15-pojille palkinnoksi paikka BSM-karsintaan

C15-pojat saavutti seuralle paikan BSM-karsinnassa menestyksellään Kai Pahlman-turnauksessa. Seuraavaksi joukkue jatkaa taistelua Suomen mestaruudesta.

Pallo-Iirojen juniorit ovat nyt sijoilla 1-8 ja turnaus jatkuu raumalaisten osalta tänään lauantaina klo. 13.30 KuPS:a vastaan. Pallo-Iirojen toiminnanjohtaja Janne Koivisto kertoo, ettei seuran hyvä menestys ei ole ollut sattuman kauppaa.

- Kymmenen vuotta sitten ja sitä aikaisemmin Pallo-Iiroissa pelattiin melko säännöllisesti junnuissa SM-tasolla, mutta sen jälkeen tilanne on ollut se, että SM-tason pelit ovat jääneet satunnaisiksi tapahtumiksi. Junioritoiminnassa käännettiin uusi sivu seitsemän vuotta sitten ja se alkaa nyt pikku hiljaa kantaa hedelmää.

- Meillä on tällä kaudella ollut suuri tavoite saada B-juniorit sarjaportailla mitaten korkeammalle. B-junnut saavutti pelaamalla kolme viikkoa sitten yhden pykälän ja nyt C15 otti vielä isomman stepin ja hoiti B-junnut korkeimmalle tasolle. Tämä tarkoittaa sitä, että pääsemme pelaamaan säännöllisesti parhaita vastaan ja se haastaa meitä ihan uudella ja hyvällä tavalla.

Vuosia kestäneen prosessin yksi huipentumista on nähty tällä kaudella.

- Tämän kauden aikana seurassa on paljon pohdittu pelaajakehityksen näkökulmasta toimintaympäristöä. Millaisen arjen pystymme tarjoamaan pelaajille ja onko se riittävä, jotta se tukee pelaajan kokonaisvaltaista kehittymistä. Kilpailuympäristö on tärkeä tekijä tässä, koska pelaaminen mahdollisimman korkealla sarjatasolla mittaa pelaajien tason viikoittain ja näyttää missä mennään. Se omalta osaltaan asettaa myös harjoittelulle riman. Kilpailu tunnetusti parantaa tekemistä ja tästä loppupeleissä on kysymys.

- B-junioreiden toiminta on tietyllä tavalla koko junioriputken peili ja siinä vaiheessa aletaan mittaamaan toimintaa jo osittain sarjatoiminnan kautta.

Pallo-Iirot onnittelee koko joukkuetta ja toimihenkilöitä ja toivottaa menestystä jäljellä oleviin otteluihin!

Turnaussivut ja tulospalvelu: Kai Pahlman 2022 | Oulun Luistinseura ry (ols.fi)

Ottelutallenteet ja tulevat ottelut YouTubesta: (73) Kai Pahlman 2022 - YouTube