Pitsiyön Spesiaali tarjosi jälleen suuria tunteita
Pallo-Iirot r.yJulkaistu: 30.07.2024 08.25

Pitsiyön Spesiaali tarjosi jälleen suuria tunteita

Pitsiviikon hulinat ovat pikkuhiljaa hiljentyneet, joten on hyvä hetki muistella myös Pitsiyön Spesiaalia.

Historian kolmas kahden joukkueen Pitsiyön Spesiaali on takanapäin. Mukavassa auringonpaisteessa nautittu tapahtuma ei pettänyt tänäkään vuonna, kun Pallo-Iirojen otteista pääsi nauttimaan yhteensä yli 1000 katsojaa!

Naiset ottivat kauden ennätysyleisön - 255 katsojan - edessä kovan voiton, kun sarjakolmonen TPS kaatui Buena Vista stadionilla 2-0 lukemin! Raumalaisten maaleista vastasivat ottelun voittomaalin viimeistellyt Katarina Maikola ja kauden avausmaalillaan loppulukemat taululle pamauttanut Elina Saarinen. Maalilla pelannut Saga Helkelä nollasi vastustajat ensimmäistä kertaa tällä kaudella! Koko raportin ottelusta pääset lukemaan TÄÄLTÄ!

Naisten voiton myötä nousi sarjasijoitus myös yhden pykälän, naisten ollessa nyt sarjassa yhdeksäntenä yhdeksällä pisteellä. Voitto oli kauden kolmas, ja kynsin ja hampain sarjapaikasta taistelevalla raumalaisryhmällä on sarjapaikan säilyttämiseen nyt matkaa viisi pistettä, alkusarjaa ollessa jäljellä viisi ottelua, jonka jälkeen pelataan yksinkertainen loppusarja.

Seuraavan kerran naiset pelaavat torstaina 1.8. VJS:ää vastaan Vantaalla klo 19:30 alkavassa ottelussa. Kotikentälle naiset palaavat 16.8. klo 19, kun joukkue emännöi Ilveksen kakkosjoukkuetta.

Miehet jäivät pisteittä, kun vain kahdeksan minuuttia ennen ottelun varsinaisen peliajan päättymistä FC Inter 2 onnistui iskemään ottelun ainokaisen, voittaen ottelun lukemin 0-1. Pallo-Iirojen maalilla debytoi alkusarjan loppuun asti lainalle saapunut Luka Nokelainen. Tuloksesta huolimatta löytyi illasta myös positiivista yleisömäärän muodossa, kun kaikkiaan 1101 katsojaa oli saapunut seuraamaan raumalaista jalkapallojuhlaa! Ottelun koko raportin löydät TÄSTÄ.

Tappio vaikeutti miesten nousukarsintapaikan tavoittelua. Interin reservijoukkueen ero Pallo-Iiroihin nousi jo kymmeneen pisteeseen, jonka lisäksi kakkospaikkaa pitävään HJS:ään on kuusi pistettä. Alkusarjaa on jäljellä kaksi ottelua, jonka jälkeen kuusi sarjan parasta joukkuetta pelaa yksinkertaisen ylemmän loppusarjan. Kolme alkusarjassa parhaiten sijoittunutta joukkuetta saa kolme kotipeliä ja sijoille 4-6 tulevat joukkueet pelaavat kahdesti kotona.

Seuraava miesten ottelu pelataan torstaina 1.8. klo 19, kun Raumalla vastaan asettuu Ilveksen kakkosjoukkue. Alkusarjan viimeisen koitoksen raumalaiset pelaavat Espoossa lauantaina 10.8. klo 15 SexyPöxyjä vastaan.

Pallo-Iirot kiittää kaikkia ottelutapahtumaan osallistuneita!