ELO
P20, P20 Ykkönen

P-Iirot - LTU  10 - 0

Sateenkaaren alta löytyi 10 maalia ja 3 pistettä

P20 Ykkösen ottelussa keskiviikkona Pallo-Iirot löi Littoisten Työväen Urheilijat lukemin 10-0 (3-0).

Alusta asti sinikeltaiset ottivat pallonhallinnan itselleen ja paremmuudesta ei jäänyt epäselvyyttä.

Maalitehtailu alkoi muutaman LTU-maalivahdi Otto Alangon torjunnan jälkeen 23. minuutilla kun Aaro Levola antoi kulmapotkun Aatu Hämäläiselle (Jätehuolto Helistölä) ja Hämäläinen jatkoi Juho Tähtiselle. Tähtisen tykitys 16 rajalta löysi maalin yläkulman ja tilanne 1-0. 36.minuutilla Justus Mäntyharju laukoi vapaapotkusta pallon maalin vasempaan alanurkkaan ja tilanteeksi 2-0. Ja vielä ennen taukoa Vilho Leinon vasemman jalan laukaus yläkulmaan muutti tulostaulun lukemiksi 3-0 kun lähdettiin tauolle.

Heti tauon jälkeen 46.peliminuutilla Miska Karppisen keskitys löysi vaihdosta kentälle tulleen Jaakko Vuolukan otsan ja tilanne oli 4-0. Vuolukka iski hetkeä myöhemmin tilanteeksi jo 5-0. Topi Rantasen (Teletoimi) karkasi läpiajoon 65. minuutilla ja maalivahti Alangon torjunnasta Joel Jäspilä (Sami Jäspilä Oy) niittasi paluupallon tyhjään verkkoon 6-0.

Manu Kontto (Raumaster) antoi 75.minuutilla hyvän kulmapotkun ja Antti Mynttinen (V-K Teräsrakenne) irtosi vartijastaan ja laukoi volleysta 7-0. Topi Rantanen teki lukemiksi 8-0 ja Jaakko Vuolukka niittasi hattutempun 9-0. Lopussa vielä Joel Jäspilä tarjoili Rantaselle tyhjän maalin ja loppulukemat 10-0.

Tasoero oli selvä ja kotivoitto täysin ansaittu. Iirot nousi väliaikaisesti sarjataulukossa jopa kolmannelle sijalle, joka tarkoittaisi SM-karsintasarjapaikkaa keväälle. Muilla joukkueilla on kuitenkin rästiotteluita pelaamatta ja todennäköisesti Iirojen sijoitus löytyy keskikastista kun Iirot seuraavan kerran astuu pelikentälle.

Seuraava ottelu Pallo-Iiroilla on sunnuntaina 20.8. ja kotona Buena Vista -stadionilla tuolloin vastassa sarjakärki Maskun Palloseura. Ottelu alkaa klo 18.00

LTU
23'MaaliTähtinen Juho