ELO

VJS - P-Iirot   2 - 2

Myyrmäki, Vantaa. Jalkapallostadion TN

Miehet laittoivat pisteet jakoon

Pallo-Iirot avasi jatkosarjan pistetilinsä Vantaalla. Vierailijat nousivat kahdesti takaa-ajoasemasta rinnalle.

Ottelu alkoi raumalaisittain heikosti, kun jo 10' pelin jälkeen VJS siirtyi johtoon, kun Aaro Nyholm pääsi katkaisemaan raumalaisten syötön ja laukoi välittömästi kotijoukkueen avausmaalin. Viimeksi Vantaalla raumalaiset painoivat kahdesti pallon omaan maaliin, mutta nyt oli vantaalaisten vuoro. Ajassa 27' vierasjoukkueen keskitys kimposi VJS:n puolustuslinjan päistä kauniissa kaaressa maalin takanurkkaan tasoittaen ottelun. VJS kuitenkin kuittasi heti seuraavasta hyökkäyksestä, jolloin pallo pelattiin linjan taakse Kevin Nurmelle. Joukkueen paras maalintekijä osoitti tilanteessa arvonsa, iskiessään VJS:n uudestaan johtoon.

Puoliajalla maalin takaa-ajoasemasta lähtenyt vierasjoukkue vaihtoi Christopher Abdoun tilalle Oliver Revon. Luvut taululla muuttuivatkin pelikellon näyttäessä 57', kun Elias Ahde sai asetella pallon pilkulle. Varmaa jälkeä nähtiin myös Iirojen parhaan maalintekijän jalasta, Ahteen tasoittaessa pelin 2-2. 64' kohdalla Pallo-Iirot vaihtoi kentälle molemmat Halmiset, joille tilaa tekivät Omer-Junior N'Kadiaboua ja Markus Babb. Lisää vaihtoja tehtiin vielä viisi minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä, kun Matias Babb ja Veeti Pohtio jättivät kentän. Viime minuuteiksi tilalle tulivat Alex Johansson ja Jussi Helin. Toivottua tulosta ei vaihdoista huolimatta saatu aikaiseksi, kun raumalaisten viimeiseksi tilastomerkinnäksi jäi Aleksi Arvelan ottelun toinen keltainen kortti ja näin ollen kentältä poisto. Pisteen myötä Pallo-Iirojen mahdollisuudet nousukarsinnoista kuitenkin säilyivät hengissä.

Vastuuvalmentaja Joel Grassoa harmitti heikko ensimmäinen puoliaika.

- Ensimmäinen puoliaika oli tosi nihkeä meiltä. Ei oikein pystytty toteuttamaan asioita, mitä oltiin sovittu ja meidän välimatkat kentällä kasvoi liikaa hyökätessä ja puolustaessa. Pysyttiin vielä kuitenkin pelissä jokseenkin mukana, saatiin siihen se yksi maali.

Puoliajalla reagoitiin tappiotilanteeseen.

- Muutettiin meidän lähestymistapaa ja formaatiota puoliajalla ja se käänsi sen pelin meille. Toinen puoliaika oli meillä selkeästi vahvempi ja me oltiin parempia kuin VJS. Ehkä kokonaiskuvassa kuitenkin oikeudenmukainen lopputulos.

Piste piti mahdollisuudet nousukarsintaan elossa, mutta vaikeutti sen tavoittelua.

- Ei me siihen tietenkään olla tyytyväisiä - köysi kiristyy taas - mutta meillä on teoreettiset mahdollisuudet vielä kuitenkin olemassa. Tästä jatketaan taas ja otetaan hyvät asiat mukaan. Nyt on kaksi seuraavaa peliä kotona, missä me ollaan oltu vahvoja. Uskon, että yhteisön tuella ja hyvällä tekemisellä saadaan vielä jännä loppukausi tähän.