SYY

P-Iirot - FC Inter/2  1 - 1

Tahmean viimeistelyn seurauksena vain tasapelipiste

Pallo-Iirojen ja FC Inter/2:sen P17 Kakkosen ottelusta tuli yllättävän vaikea. Iirojen B2 kukisti muutama viikko sitten Inter/2:sen 1-0 ja odotuksena oli, että tämäkin matsi edetään raumalaisittain voittoisasti. Ottelu kuitenkin päättyi vierasjoukkueen viime hetken tasoitusmaalin johdosta lukemiin 1-1 (1-0).

Heti alussa Sulo Ketola prässäsi maalivahtia ja pallo ajautui rangaistusalueen rajalle Rafael Ojalalle (Raumair), jonka edessä ei ollut kuin maalivahti mutta pallo ei jäänyt koukkuun ja avausmaali jäi tekemättä.

Inter pääsi avauspuoliajalla kerran tai pari hyökkäyspäähän kun laituri Isak Othman kuljetteli palloa ylöspäin ja kärjessä Idris Moussa kävi muutaman tiukan väännön Iirojen toppari Sebastian Myllymäen (3flow) kanssa.

Iirojen näennäisessä hallinnassa edettiin kunnes 13. minuutilla Oliver Repo haastoi vasemmalta laidalta rankkarialueelle ja Inter-pakki joutui rikkomaan. Rangaistuspotkusta Repo itse niittasi varmasti alakulmaan 1-0 kotijohdon.

17.minuutilla Eeli Tarvainen (Meriasennus, Satatech Talotekniikka) vapautti jälleen Revon, joka harhautti tekopaikkaan mutta laukaus meni etukulamsta ohi.

24.minuutilla Santtu Kataja (Rauman Juku, Siemen-Flora) eteni oikealta avopaikkaan mutta laukoi takakulmasta ohi.

28.minuutilla Pallo-Iirojen vapaapotkusta Aaro Kainulainen (LMG Finland) siirsi pallon Revolle ja Revon laukaus oli painua yläriman alle mutta maalivahti Toivo Lempinen venytti kulmapotkuksi. Seuranneesta kulmapotkusta Sulo Ketola puski ylärimaan ja rebound saatiin maaliinkin mutta AET Niko Parviainen liputti pallon kiertäneen kulmapotkusta yli päätyrajan ja maalia ei hyväksytty.

39.minuutilla Kataja oli taas oikealta läpi mutta maalivahti Lempinen tuli hyvin vastaan ja torjui.

Tauon jälkeen kentälle tullut Jussi Helin (Euran Pintakäsittely) esitti pirteitä otteita ja toi virtaa hieman väsyneeseen pallolliseen pelaamiseen ja Inter-puolustajien prässäämiseen mutta toisen puoliajan ensimmäistä kunnon maalipaikkaa odoteltiin 54.minuutille asti kun Kataja ohitti vartioijansa ja keskitti maalille.

Oliver Repo veti vastapalloon kovaa mutta maalin pystypuuhun. 56.minuutilla Helin ohitti oikealta laidalta Inter-pakiston ja niittasi pallon uudestaan tolppaan. 59.minuutilla vuorostaan Tarvaisen kova vapaapotku aiheutti ongelmia mutta jälleen maalivahti Lempinen torjui kulmapotkuksi.

69.minuutilla Repo oli taas tekopaikassa mutta Lempinen torjui. Ketola pääsi vielä reboundiin mutta sekin meni ohi.

Ja kuten niin usein käy, kun kymmenen avopaikkaa hukkaa niin kyllä vastustaja sen yhden tilanteenpuolikkaan saa. 78.minuutilla Interin vasen laituri pääsi hieman karkaamaan Iirojen puolustuslinjalta ja Tarvainen joutui rikkomaan Inter-vaihtopenkin edessä. Interin Henri Asikainen heitti kierteisen pallon kohti maalia ja Hermanni Roiha nousi korkeimmalle ja puski vieraat tasoihin 1-1.

Lopussa Iirot sai vielä hallintaa mutta maalinteko oli tänään liian vaikeaa. Jussi Helinin yritys kolmannella lisäaikaminuutilla päätyi maalivahti Lempisen hyvän vastaantuloblokkiin ja loppuvihellys soi.

Hyviä maalintekopaikkoja Iirot loi pitkälti yli kymmenen ja Inter ei yhtään. Maalin tekemisessä näkyy Iiroilla ilmeisesti sarjatilanteen aiheuttama paine ja rentous on hukassa. Ja kun vastustaja ei ole koko syyskauden missään pelissä oikein pystynyt mitään vaaraa pelillisesti rakentelemalla luomaan niin turhaan Iirot antaa edes puolikkaita mahdollisuuksia lahjoittamalla vapaapotkuja edes puolittaisilta vaara-alueilta. Nokialla Iirot kesti loppuun asti mutta Interiä vastaan ratkaisuhetkillä pallo sitten pomppi vieraille.

Tästä jatketaan ensi sunnuntaina Hämeenlinnassa HJS:ää vastaan. HJS:n saldo ei ole Iirojen 2005- tai 2006-ikäluokkia vastaan ollut kovin hyvä viime vuosina. Raumalla HJS on käynyt häviämässä yleensä murskalukemin ja Hämeenlinnastakin pisteet on roudattu bussilla Raumalle, joten nyt pelko pois sinikeltaisista puseroista ja rennon luottavaisena lisäpisteitä hakemaan.

Kuva: @fcInterturku_b2

FC Inter/2