SYY
Edustus M, Kakkonen

P-Iirot - FC Inter 2  1 - 4

FC Inter 2 liian kova pala

Miehet joutuivat toteamaan turkulaisten paremmuuden myös joukkueiden kolmannessa kohtaamisessa. Toisen puoliajan avannut kavennusosuma oli lopulta laiha lohtu.

Yleisömäärä: 212

Ottelun avausmaalia jouduttiin odottamaan vain vajaa vartti, kun FC Inter 2 iski illan ensimmäisen maalin. Pallo pelattiin Interin kapteenille Gezim Vocalle, joka osoitti miksi johtaa lohkon maalipörssiä. Voca kääntyi pienessä tilassa ja sai jalkansa vapaaksi, jonka jälkeen pallo liuikin jo etukulmasta ohi Sakari Korrin. Myös ottelun toinen osuma merkittiin turkulaisten nimiin. 28' kohdalla Joona Hämäläinen pääsi puskemaan Interin kulmasta pallon raumalsiten ylärimaan, josta pallo kimposi maan kautta uudestaan ylähirteen, jonka jälkeen Korri nappasi pallon syleilyynsä. Avustava tuomari ilmoitti kuitenkin erotuomarille pallon käyneen maaliviivan yli, jolloin tuomari osoitti keskelle maalin merkiksi.

Ottelun 30' Timi Halminen näki ensimmäisenä keltaista kaadettuaan Interin hyökkääjän. Tilanteesta seuranneesta vapaapotkusta, sekä minuuttia myöhemmin tulleesta toisesta vaparista Pallo-Iirot vielä selvisi säikähdyksellä, Korrin esitellessä paraatipelastuksia. Raumalaisittain paras maalipaikka nähtiin aivan ensimmäisen puoliskon lopussa. Matias Babb näki kohti linjaa juoksevan Elias Ahteen, joka nappasikin taidokkaasti pallon suoraan ilmasta juoksuunsa. Iirojen maalitykki oli lähellä kaventaa lukemat, mutta Interin maalilla pelannut Aati Marttinen sai sen verran näppejään väliin, ettei raumalaiset saaneet tilanteesta kulmaa suurempaa palkintoa. Näin ollen tauolle lähdettiin kahden maalin takaa-ajoasemasta.

Puoliajalla Timi Halminen ja Oliver Repo tekivät tilaa Markus Babbille ja Juuso Aallolle. Toinen puoliaika alkoikin Pallo-Iirojen kannalta otollisesti, kun vain kahden minuutin pelin jälkeen Mikko Jalkanen kaadettiin boksissa pilkun arvoisesti. Ensimmäisellä puoliajalla vain niukasti maalitta jäänyt Ahde ei antanut tämän paikan valua hukkaan, vaan painoi pallon varmasti maalin perukoille.

Jos Korri esitti hyviä torjuntoja turkulaisten vapaapotkuissa, nähtiin kaunis yksilö myös turkulaisten maalilla pelikellon näyttäessä 64'. Aalto lähetti tyylikkään vaparin kohti Interin verkkoa, jonka Marttinen torjui kulmaksi komealla tiikerinloikalla. Seuranneesta kulmapotkusta iirolaiset viittoilivat jo käsivirhettä boksissa, mutta tähän ei ottelun erotuomari reagoinut. Ajassa 72' pallo näytti jo pakostakin päätyvän Interin maaliin, kun Ahteen laukaus päätyi Aaro Salosen jalkaan pari metriä maaliviivasta. Edessä ei ollut enää kuin maaliviivalla seissyt puolustaja, jonka jalkaan Salonen oman siirtonsa osoittikin.

Pian tämän jälkeen Inter onnistuikin jo toisessa päässä, kun Thomas Lahdensuo sai nakata pallon tolpan kautta sisään. Inter onnistui vielä kertaalleen maalinteossa viisi minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä. Vierailijoiden keskityspallo pomppi lopulta Christopher Abdoun, Korrin ja Matias Babbin kautta Lauri Hulkkoselle, joka pääsi siirtämään pallon maaliin Babbin estelyistä huolimatta. Samassa ajassa Matias Babb vaihtui Miro Honkaniemeen, joka jäi myös ottelun viimeiseksi tilastomerkinnäksi. Näin ollen miesten kauden viimeinen kotiottelu merkittiin 1-4 tappiolukemiin.

Raportissa ainakin toistaiseksi viimeisen pelinsä Raumalla kotiyleisön edessä pelannut Mikko Jalkanen

Pallo-Iirot ei pystynyt tänäänkään esittämään kentällä parastaan.

- Ei voi olla kovin tyytyväinen. Toisella puoliajalla oli ihan hyvä alku, mutta siihen se sitten vähän niin kuin jäi meillä tänään.

Inter osoitti, miksi on johtanut pitkään sarjaa.

- Kyllä sen nyt huomasi, miksi ne ovat ykkösiä.

Jalkanen pelasi ottelussa näillä näkymin ainakin toistaiseksi viimeisen kotiottelunsa Pallo-Iirojen paidassa.

- Näin huhut on vissiin puhunut, että tie vie tuonne pääkaupunkiseudulle takaisin, että semmoista.

Sanonnan mukaisesti laituri ei kuitenkaan sano "ei koskaan".

- Ei koskaan. Voi olla, että ihan hyvin tullaan vaikka maitojunalla sieltä takaisin jossain vaiheessa.

FC Inter 2
13'MaaliVoca Gezim