ELO

P-Iirot 2 - FC Inter/2  1 - 0

B2 nappasi avausvoiton P17 Kakkosessa

Torstai-illan P17 Kakkosen ottelu Pallo-Iirot 2 - FC Inter 2 lähti elokuun lämpimässä illassa Buena Vista Stadionilla käyntiin hienoisella vierasjoukkueen hallinnalla. Sinimusta Inter pyöritti palloa omassa päässään ja keskialueella pääsemättä kuitenkaan Iirojen tiiviinä pysyneen puolustusmuodon sisään. Alussa Pallo-Iiroilla oli vaikeuksia luoda paria syöttö pidempiä syöttöketjuja.

12.minuutilla Iirot kuitenkin sai hyökkäyspäässä oikealta laidalta sivurajaheiton. Onni Yrjälä (Kaihdin Rauma) ei epäröinyt vaan nappasi pallon käteensä ja linkosi sen yli Interin laitapakin ja toisen topparin hyvin tyhjään tilaan liikkuneelle Oki Toivolalle (Erikoishammaslääkäri Mika Toivola). Toivola veivasi toisenkin topparin niin sanotusti kioskille ja viimeisteli varmasti vasemmalla jalallaan tilanteeksi 1-0.

Maalin jälkeen peli tasaantui ja Iirotkin sai muutamia hyviä hyökkäysaihioita. Todellista uhkaa ei kumpikaan joukkue pystynyt luomaan. Keskikentän pohjalla etenkin Joel Erholm hoiti irtopallot omille ja 29.minuutilla Erholm antoi pystysyötön Toivolalle, joka spurttasi puolittaiseen läpiajoon ja laukoi kovaa kohti maalin takakulmaa. Inter-maalivahti Lukas Björklund torjui pallon maalin edustalle pyörimään mutta muut Iiro-pelaajat eivät koskaan tulleet reboundille tökkäämään palloa tyhjään maaliin.

32. minuutilla Inter-kärki Miko Huusko vuorostaan pääsi puolittain läpi, Ilmari Niemi (Notra) hoiti kuitenkin Huuskon aseettomalsi hienolla vastaantulolla.

37. minuutilla vielä interin Idris Moussa pääsi laukomaan vasurilla mutta laukaus meni maalin yli.

Heti tauon jälkeen 41.minuutilla vaihdosta oikeaan laitaan tullut Vilho Leino polki ohi pakista ja laukoi kovaa kohti maalia. Maalivahti Björklund sai hieman kättä väliin ja laukaus painui maalikehikoiden kautta kulmapotkuksi.

55. minuutilla Topi Rantasen sivuvapari löysi maalin edestä Jere Schultzin (Rauma Interior) pään ja Schult puski pallon komeasti verkkoon. Tuuletus jäi kuitenkin lyhyeksi sillä valitettavasti Schultz ajautui ennen vaparin lähtöhetkeä metrin verran paitsion puolelle.

Aivan lopussa Inter painosti kovasti ja sai muutaman hermopallon boksiin heiteltyä mutta Rantasen, Juho Tähtisen ja Antti Mynttisen (V-K Teräsrakenne) johdolla pallot purettiin kerta toisensa jälkeen ja puolustuslinja kesti. Todellisia maalipaikkoja Inter ei juuri luonut.

Muutaman yliaikaminuutin jälkeen erotuomari Vesa Saarinen vihelsi pilliin päätösvihellyksen ja Pallo-Iirot 2 kuittasi kaikki 3 pistettä 1-0 voitolla.

Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia otteluita.

Man of the Match ja McDonalds lahjakortti tänään keskikentän king Joel Erholm

FC Inter/2