HEI
Edustus N, Naisten Ykkönen

P-Iirot - TPS  2 - 0

Rauma, Äijänsuo stadion TN

Naisten toinen sarjakierros lähtee käyntiin kotipelillä

TAPAHTUMAINFO

TULOSPALVELU

Kauden avausvastustaja ONS asettuu lauantaina Pallo-Iiroja vastaan. Iirot saa uuden mahdollisuuden ottaa voiton oululaisista tällä kertaa kotikentällä.

Naisten edustusjoukkueen kolmas Pitsiyön Spesiaali tarjoaa vastustajaksi TPS:n. Joukkue kohtaa siis toistamiseen turkulaiset ison tapahtuman merkeissä. Naisten ensimmäinen pitsispesiaali päättyi Turun Palloseuran 1-2 voittoon. Sama kaava toteutui myös toisessa spesiaaliottelussa, jossa vastassa oli FC Lahti. Se päättyi samoin lukemin lahtelaisten voittoon. Nyt tavoitteena olisi siis rikkoa tappiollinen putki Pitsiyön Spesiaalissa ja ottaa samalla revanssi turkulaisista.

TPS on tuttu vastustaja, joka putosi täksi kaudeksi Ykköseen Kansallisesta Liigasta. Edellinen kamppailu turkulaisia vastaan päättyi Turussa Iirojen 3-0 tappioon. Nyt Pallo-Iirot pääsee siis hakemaan revanssia myös sarjapelien kannalta. Vaikka TPS on sarjataulukossa huomattavan paljon ylempänä, niin pisteiden vieminen on Pallo-Iiroille täysin mahdollista. Etenkin pitsiyön täyden katsomon kannustuksessa. Viidestä edellisestä ottelusta neljä on päättynyt TPS:n voittoon, eli raumalaiset lähtevät peliin varmasti voitonnälkäisinä.

Putoajajoukkue TPS:n pelivire on viime aikoina hieman heikentynyt, kun joukkue on ottanut edellisessä viidessä sarjapelissä kolme tappiota, jotka tulivat VJS:stä, HJK Akatemiasta ja EBK:sta. Heinäkuun alussa Turun Palloseura tippui Suomen Cupista viidennellä kierroksella, kun vastassa oli Kansallista Liigaa johtava HJK. Peli päättyi klubin 0-2 voittoon, eli TPS antoi kovaa vastusta ylemmässä sarjatasossa pelaavalle joukkueelle. Viime pelin jälkeen turkulaisten tappioputki päättyi, kun he saivat otettua 1-0 kotivoiton ONS:a vastaan.

TPS:n selkeästi paras maalintekijä Laura Linnala on tehnyt suurimman osan joukkueen maaleista. Yhdellätoista maalilla Linnala on myös koko sarjan maalitilaston toisena. Vaikka Linnala ei päässyt maalintekoon viime pelissä Iiroja vastaan, on hän silti päässyt tykittämään maalin suurimmassa osassa peleistä. Pallo-Iirojen vahvin maalintekijä tällä kaudella on Helmiina Luoma neljällä maalilla. Viime kauden pelivire on siis jatkunut, jolloin Luoma voitti joukkueen maalipörssin kuudella maalilla.

Ennakossa vastuuvalmentaja Aake Rapala

Rapala käy läpi edellistä 3-0 tappiota turkulaisista ja tulevan spesiaalin vastustajaa.

- No kyllä siitä ottelusta jäi vähän hampaankoloon, että kyllä me nyt lähdetään suoraan kääntämään se 3-0 tulos meidän eduksi 3-0 täällä kotiyleisön edessä. TPS oli ehkä maalipaikoissa tehokas, mutta oli meilläkin siinä ottelussa silloin omat paikat ja saatiin omiakin juttuja.

- Nyt kotiyleisön eteen lähdetään parantamaan siitä ja otetaan 3-0 täällä voitto.

TPS ei tule olemaan helppo vastus, ja monia asioita on jouduttu ottamaan huomioon tulevaa ottelua varten.

- Ollaan yhdessä mietitty sitä. Puhuttu siitä omasta pelistä ja niistä mistä täytyy pitää tiukemmin kiiinni niin hyökkäys-, kuin puolustuspelaamisessa ja oikeastaan aika paljon omaan peliin keskitytty. Muutamia huomioita on nostettu tepsistä siitä viime pelistä, mutta muuten kyllä täysin omaa peliä.

Perinteinen tapahtuma tarjoaa kaksi laadukasta peliä ja paljon muuta. Rapala avaa hieman, mitä Pitsiyön Spesiaalilta voi odottaa.

- Aina pitsiyön peliltä toivon, että joukkue näyttäisi katsojille sen nälän, tahdon, asenteen ja näyttäisi sen, että me ollaan aivan täysin valmiina.

- Toivottavasti yleisö tuo mukaan sen oman panoksen myös, että eläytyy peliin ja tulee ihmisiä paljon, jotta saataisiin oikeasti hyvä ottelutapahtuma niin kuin täällä on joka vuosi ollutkin Pitsiyön Spesiaalissa.

Pallo-Iirot - FC TPS 26.7. klo 17 Buena Vista stadion