KES

P-Iirot 2 - MynPa  6 - 1

Hallinurmi

B2 kaatoi MynPan ja varmisti lohkovoiton

P17 Kolmosen ottelussa Äijänsuon hallinurmella Pallo-Iirot 2 kohtasi maanantai-illassa MynPa:n Mynämäeltä.

Heti ottelun alussa laidoilta Miska Karppinen (Dewaco) ja Otto Alapeteri (Kaiku HR) pääsivät vyöryttämään juoksuvoimaansa ja haastamaan oranssipaitaisia MynPa-puolustajia.

11.minuutin kohdalla Karppinen viiletti oikealla laidallaan ja keskitti Aaro Levolalle. Levola laukoi mutta maalivahti Kasper Marttila torjui. Jere Schultz (Rauma Interior) oli kuitenkin ensimmäisenä kaivamassa reboundia ja Otto Alapeteri pääsi vierittämään pallon tyhjään MynPa-maaliin ja tilanne 1-0

16.peliminuutilla Karppinen tuli jälleen oikealta, menetti jo pallon kertaalleen mutta kaivoi sen takaisin ja laukoi mutta jälleen maalivahti Marttila esti tilanteen. Tällä kertaa Aaro Levola oli ensimmäisenä paluupallossa ja iski tilanteeksi jo 2-0.

18. peliminuutilla Jere Schultz vapautti hienolla läpisyötöllä Levolan yksin läpi. Jälleen kerran maalivahti Marttila tuli hyvin vastaan ja torjui. Jälleen kerran irtopallossa terävämpinä olivat sinikeltaiset. Otto Alapeteri kaivoi pallon 16 rajalla itselleen ja tykitti vasurillaan kovaa yläriman alle ja tilanne oli jo 3-0.

26. minuutilla MynPan kapteeni Mawin Karvonen pääsi riistämään pallon Iirojen puolustukselta ja irtosi läpiajoon. Viimeistely oli huippuluokkaa ja maalivahti Ilmari Niemi (Notra) täysin vailla mahdollisuuksia kun pallo upposi yläkulmaan ja kavennus 3-1:een.

28.minuutilla kuitenkin Arttu Pulliainen (R-Sarkon) keskitti vasemmalta ja pallo ajautui taka-alueelle Topi Rantaselle. Rantanen näki maalin edessä Jere Schultzin täysin vapaana ja Schultzin ohjaus meni maaliin. 4-1. Heti seuraavalla minuutilla Mico Heino (K-Supermarket Rosmariini) teki komean nousun oikealta laidalta ja syötti Miska Karppiselle. Karppisen puolittaisesta hutipotkusta pallo ajautui Sebastian Raukolle. Raukko laukoi 20 metristä pallon tolpan kautta vasempaan alakulmaan ja tilanteeksi jo 5-1.

Ilman vaihtomiehiä otteluun lähteneeltä MynPa:lta valitettavasti loukkaantui yksi pelaaja ennen taukoa ja MynPa joutui taistelemaan koko toisen puoliajan yhden miehen vajauksella. Urhoollinen MynPa pelasi hyvällä pelimoraalilla koko pelin loppuun asti, puolusti hyvin ja iski jopa vaarallisesti vastaan. Iirojen hyvät maalipaikat jäivät toisella puoliajalla varsin vähiin.

Puoliajan ainoan maalin teki kuitenkin kotijoukkue. 63 minuuttia oli pelikellossa kun Frans Aalto pääsi ohittamaan vahvan MynPa-kapteeni Karvosen ja syötti pallon keskustaan liikkuneelle Karppiselle. Karppinen viimeisteli varmasti loppulukemat 6-1. Hetkeä myöhemmin Julius Tanhuanpään keskitys oli lähellä upota takanurkkaan.

Viimeisen kymmenminuuttisen aikana MynPan Daniel Pustelnik kilautti Iirojen maalitolppaa ja Eero Pulmuranta pääsi laidalta läpiajoon mutta Iirojen maaliin vaihdettu Aleksi Savolainen (SS Truck Service) esti maalintekoaikeet komealla vastaantulolla.

Voitolla Pallo-Iirot 2 varmisti lohkovoiton ja pääsee nousukarsinnassa pelaamaan todennäköisesti LTU:ta vastaan vieraskentällä.

Ennen nousukarsintoja on vielä edessä torstaina 16.6. kotipeli Buena Vista Stadionilla TPK3:sta vastaan. Ottelu alkaa klo 19.15.

Keskiviikkona 15.6. klo 19.15 Buena Vista Stadionilla pelataan B1 vs TPK. Otteluisäntänä tuolloin Suomen CNC-Koneistus. www.cnckoneistus.f

Man of the Match K-Supermarket Rosmariinin kummipelaaja Mico Heino

MynPa